מאי 29, 2023

קנאביס – גם לכלבים וחתולים?

נושא הקנאביס הוא נושא שנוי במחלוקת מכל בחינה.

אפשר למצוא אנשים שנלחמים כדי להפוך את הצמח לחוקי בארץ, ואפשר למצוא גם את אלה שנלחמים בזה. אבל היי, לא שכחנו איפה אנחנו נמצאים ופה לא מדברים על אנשים, אלא על כלבים וחתולים.

הכל התחיל כשהגיעו אלינו לפנסיון לכלבים וחתולים זוג נחמד עם כלבה מבוגרת. הם עלו לארץ לא מזמן מארצות הברית והתיישבו ביישוב בצפון. הכלבה שלהם סובלת  מבעיות מפרקים שגורמות לה לכאבים קשים. הם סיפרו לנו שבארצות הברית הם קיבלו המלצה לנסות לעזור לה באמצעות עוגיות קנאביס. הם אכן ניסו וזה עזר לה מאוד, ושאלו אותנו אם אנחנו מכירים את הנושא בארץ. חשבנו שזה נושא מעניין, אז יצאנו לבדוק – האם כלבים וחתולים מושפעים מקנאביס בדיוק כמו אנשים? האם זה מסוכן להם? האם הקנאביס פותר בעיות שונות אצל כלבים וחתולים?וטרינר אמריקאי בשם דוקטור דאג קריימר, הוא תומך נלהב במריחואנה לכלבים וחתולים. ד”ר קריימר טיפל בכלבתו חולת הסרטן בעזרת קנאביס רפואי, ואמר שזה הדבר היחיד שהחזיר אותה לחיים. לטענתו קנאביס יעיל לחתולים אפילו יותר מאשר לכלבים, ומשמש כמעורר תיאבון. חתולים מאבדים תיאבון כשהם לא מרגישים טוב והקנאביס לטענתו מחזיר להם אותו ועוזר להם להתאושש. בנוסף אומר ד”ר קריימר שהקנאביס יעיל גם לתרנגולים, קופים, חזירים ובעצם לכולם.וטרינר נוסף התומך במתן קנאביס לכלבים וחתולים הוא דוקטור אריק בראצ’ס, הווטרינר הראשי של סן פרנסיסקו. ד”ר בארצ’ס טוען שאין מה לדאוג לגבי הרעלות, שום נזק לא יכול להיגרם והטיפול לא דורש דבר מעבר להרגעה ושתיית מים. דוקטור בארצ’ס טוען שכדאי להמנע מעוגיות מריחואנה כיוון שהסוכר והשוקולד לא בריא לכלבים וחתולים, אך במריחואנה עצמה אין כל בעיה.

חשוב לציין שהמלצות הרופאים מתייחסות לקנאביס המיועד לכלבים וחתולים – שבניגוד למוצרי הקנאביס האכילים שמיועדים לבני אדם, קנאביס לכלבים וחתולים מופקים מ – המפ קנבוס וכמעט לא מכילים THC- החומר הממסטל בצמח. יש חברות המתמחות בייצור עוגיות וחטיפי קנאביס לכלבים וחתולים, אך הן פועלות באופן די מצומצם ואפילו בחשש. כל נושא הקנאביס לכלבים וחתולים לא עומד על קרקע יציבה, אין מספיק מחקרים בנושא ואין עמדה ברורה ואחידה של ווטרינרים, או אפילו תקנים וסטנדרטיים רשמיים. נכון להיום ווטרינר לא יכול לרשום טיפול בקנאביס לכלבים וחתולים כיוון שזה לא חוקי, גם ב 24 המדינות בארצות הברית בהן קנאביס חוקי לבני אדם.

לגבי קנאביס מותאם לכלבים וחתולים אין עדיין מחקרים מספקים לגבי בטיחות החומר ובכלל השפעתו על בריאותם של כלבים וחתולים – אבל לגבי קנאביס רגיל, של אנשים, הדעות אחידות – קנאביס מסוכן לכלבים וחתולים, עד כדי מוות. כלבים וחתולים עלולים לקבל הרעלת מריחואנה במספר דרכים – בשאיפת החומר, אם הם נמצאים בחדר סגור אפוף עשן, או בבליעה של עוגיות או הצמח עצמו. (כלבים בעיקר, נוטים למצוא מחבואים ולהגיע לדברים שהם לא אמורים להגיע אליהם). סימני ההרעלה יופיעו תוך 60-90 דקות לאחר בליעת החומר. בשאיפה אפילו פחות.

סימני ההרעלה האפשריים הם – חוסר שיווי משקל, אישונים מורחבים, מבט מזוגג, רעידות, ירידה בחום הגוף, אפטיות או אפילו איבוד הכרה, בעיות נשימה, ריור, קצב לב לא נורמלי, חוסר שקט, אי שליטה בצרכים, שלשולים. הטיפול צריך להיות מהיר ככל האפשר, והוא יכלול גרימת הקאות אם עדיין ניתן, שטיפת קיבה על מנת להוציא את שאר החומר שטרם נספג, מתן פחם פעיל לספיחת חומר רעיל ולמניעת ספיגתו, מתן עירוי נוזלים לוריד, חימום, וטיפול תומך בכל בעיה אחרת כמו הקאות, שלשולים ורעידות. אם הכלב או החתול יקבל טיפול בזמן, הוא צפוי להחלמה מלאה, אך בחוסר טיפול עלול להיגרם נזק ואפילו מוות. חשיפה ממושכת לעישון קנאביס עלולה לגרום לפגיעה ברקמת הריאות של כלבים וחתולים, לכן יש להימנע מנוכחותם בזמן עישון (רפואי וחוקי כמובן).לסיכום, למרות הסיפורים מעוררי התקווה של אנשים שהכלבים והחתולים שלהם ניצלו בזכות הקנאביס, עדיין אין מידע מספק לגבי יעילותו ובטיחותו של צמח הקנאביס לכלבים וחתולים. נראה שהנושא נמצא על סדר היום ואנשי מקצוע חוקרים אותו לעומק. לנו נותר לחכות ולראות אם יגיע היום בו גם כלבים וחתולים ייהנו מקנאביס רפואי לבעיות שונות. בינתיים, היזהרו לא לחשוף אותם לחומרים מסוכנים להם, ואל תנסו לבדוק אם הם מתמסטלים, זה עלול להרוג אותם.

שתפו חברים במאמר הזה:

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

גור חדש

כל מי שאימץ פעם גור מכיר את התחושה הנפלאה של גור חדש בבית. הוא ריחני ונעים ממש כמו תינוק קטן שנולד, כולם מכרכרים סביבו וההתרגשות

קרא עוד »

אל תשליכני לעת זקנה!

ראינו אותו עוד לפני שנכנסנו לפנסיון. הגענו ליום עבודה שגרתי בפנסיון שלנו בשדות, מצפים לעוד יום שגרתי ומהנה בחברת הכלבים והחתולים שמתארחים אצלנו בצפון, עוד

קרא עוד »

היי, אנחנו מפנקים את הכלב שלך ב -

10 חטיפים מתנה.

רק מעדכנים אותך שבכל רכישה של שק מזון מעל 7 ק”ג לכלב שלך, ניתן להוסיף למשלוח גם מתנה של 10 חטיפי בשדות –  ללא עלות!

*לא כולל מזון רפואי ותזונה טבעית